Podstawowym źródłem energii elektrycznej w samochodach EV są akumulatory, które ładowane są zewnątrz prądem elektrycznym. Dodatkowo akumulatory mogą magazynować prąd elektryczny odzyskiwany z ruchu pojazdu na przykład z hamowania. Akumulatory są...
„sercem pojazdu: i od nich w głównej mierze zależy odległość jaką może przebyć samochód. W akumulatorach występują dwa cykle:
ładowania – kiedy do akumulatora dostarczany jest prąd elektryczny,
oraz pracy kiedy akumulator jest źródłem energii i dostarcza prąd elektryczny.
Podstawowym parametrem akumulatora wyrażany w amperogodzinach [Ah] (czasami w kolumbach 1 Ah= 3600C) jest całkowity ładunek elektryczny błędnie nazywany pojemnością, i jest to zdolność do przechowywania „energii elektrycznej” przez urządzenie.
Typowy akumulator elektryczny ma ładunek 50 Ah, co oznacza że można nim zasilać przez 50 godzin prądem o natężeniu 1 A. Małe akumulatorki AA popularnie nazywane „paluszkami” stosowane w drobnych urządzeniach elektrycznych (aparaty cyfrowe, zegarki, szczoteczki do zębów) mają mniejszą zdolność przechowywania energii np: „Paluszek” AA firmy Duracell 2650mAh, może produkować już prąd przez 2.6 godzin o natężeniu 1 mili ampera (0.01A). Czyli aby dorównać akumulatorowi samochodowemu potrzeba około 2 tysięcy paluszków.
Patrz także:
Komentarze obsługiwane przez CComment